Totaal aantal pageviews

donderdag 8 maart 2012

26 Maart Curriculum Analyse & Werkvorm Analyse

Tijdens Bijeenkomst LA2-3

1. Curriculum Analyse Presentaties (Danielle)
4 mensen, 4 rollen (1 persoon is tijdbewaker/verslaglegger, 2 feedbackgevers). Hou je strikt aan je rol. De rollen wisselen, dus je vervult elke rol een keer.

Presenteer je curriculum analyse in je groepje. Leg het volgende uit.

1. Korte beschrijving van curriculum analyse aanpak (5 min)
2. Opvallende patronen (5 min)
3. Sterkte/Zwakte analyse van het curriculum (5 min)
4. I
deeën voor een mogelijk (her)ontwerp n.a.v. spinnenweb-experience (5 min)

2. Maak een bericht. Noem dit bericht "Ideeën voor Herontwerp" (vaste benaming).

LET OP, WIJZIGING: 5 keer adequate feedback op blog is verplicht voor een goed summatief eindresultaat voor de curriculum-analyse (d.w.z. 2 MLI-feedbackgevers (middels plaatsen feedbackformulier op blog), 1 blogreactie van een directe collega en 2 keer feedback van Dimphy en Danielle (die krijgen jullie gaande de weg van ons, hoef je niets extra's voor te doen). 

2. (Dimphy): Effectieve werkvormen a.d.h.v. Hattie & Timperley.

2a. Maak een top 10 van meest gebruikte werkvormen in je eigen klas, jaar of school. Gebruik de aangereikte memo's om de werkvormen op te schrijven. Ken vervolgens percentages toe aan de werkvormen. Denk ook nog wat je had geleerd van de kennis van je docenten Tamara en Iris (LA1) en bijv. John Hattie (2007).
 

2b. Vergelijk de uitkomsten met elkaar (drietallen). Bespreek de verschillen en de overeenkomsten. 

2d. Ken nu voor jezelf wenselijke percentages toe, zoals je het graag zo willen hebben in een vernieuwde toekomst (individueel).

2e. Schrijf op je blog reflectie over welke vorm(en) onderwijs je ambieert in je toekomstig ontwerp. Vaste benaming "Focus Toekomstige werkvorm".


3. Afsluiting door Danielle en voorbereiding voor Flow-bijeenkomst



Na Bijeenkomst LA2-3 (voor 2 April)


Lees de artikelen van Girod en Sawyer over flow en...

Beschrijf een moment dat JIJ in flow was (mag ook in een niet onderwijssetting)
Beschrijf de herinnering minutieus.
Gebruik beelden (foto/video) om de reflecties te visualiseren voor de lezer.
Geef aan welke condities van flow aanwezig waren op dat moment. 

Plaats een bericht op je blog die flowgenererend is. 
Vaste benaming "Mijn Flowmoment"



Verder...

Neem flow-genererende tapas mee. Dat is eten wat jou in flow brengt. Meeste studenten koken zelf, maar dat hoeft niet per se. Drinken meenemen mag ook.

Dan tot slot: 


Zorg dat je goed slaapt.
Zorg dat je je goed voelt.
Probeer voor deze bijeenkomst je positieve energie aan te boren.


LET OP:
Dit is een serieuze opdracht.
Je hebt dit nodig voor de uitdagende opdracht van 2 april. 

24 opmerkingen:

  1. r.hendrikx@niekee.nl
    Roel Hendrikx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de blog gemaakt via :

    d.kooleng@gmail.com

    ( dus kooleng ipv koolen).
    Groet,
    Dienie Koolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mathieu Fanchamps e-mail: Mathieufanchamps@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mvandeweyer@provil.be
    Mark van de Weyer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MIJN E-MAIL ADRES IS: L.SPIJKERMAN1@GMAIL.COM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. angelikahouben@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een paar dagen na het lezen van de artikelen van:
    meso-focus, Finding Flow & Group Genius......het blijft hangen; super goede artikelen...

    BeantwoordenVerwijderen